6.00 – 8.30
- schodzenie się dzieci
- indywidualna praca i zabawa dzieci z przestrzeganiem zasad równego prawa
- do korzystania ze wspólnych zabawek,
- przekazywanie wiedzy o zdrowym stylu życia, organizowanie warunków
- do kształtowania prawidłowej postawy ciała, udział dzieci w zabawach ruchowych.
8.30- 9.00
- przygotowanie do śniadania – czynności higieniczne
- śniadanie
9.00-11.30
- sytuacje edukacyjne – wychowawcze organizowane przez nauczycielkę wyzwalające twórczą
- postawę i ekspresję dzieci w sali i w ogródku, w tym zajęcia języka angielskiego oraz religii
- tworzenie warunków do nabywania umiejętności przez działanie,
- organizowanie działań podtrzymujących i rozwijających umiejętności, zainteresowania i zdolności dzieci, wspieranie działań twórczych w różnych dziedzinach aktywności
- spacery, wycieczki, sytuacje okolicznościowe
- samorzutna działalność dzieci z wykorzystaniem kącików zainteresowań, terenu i sprzętu w ogrodzie przedszkolnym
- zabawy ruchowe organizowane i inspirowane przez nauczycielkę w sali lub w ogrodzie
- indywidualne i zespołowe działania nauczycielki i dzieci uwzględniające ich możliwości, potrzeby oraz zainteresowania w tym zawarte w orzeczeniach i opiniach psychologicznych
11.30 -12.00
- przygotowanie do obiadu – czynności higieniczne
- obiad
12.00 -14.15
Gr. I:
- przygotowanie do odpoczynku – czynności higieniczne i samoobsługowe.
- leżakowanie
Pozostałe grupy:
- zabawy inspirowane przez dzieci, wynikające z własnej aktywności – wspieranie samodzielnych działań dziecka , sprzyjanie spontanicznej zabawie w różnych dziedzinach aktywności, oddziaływania nauczycielek wspierające i wzbogacające indywidualny rozwój dziecka uwzględniające ich możliwości, potrzeby oraz zainteresowania w tym zawarte w orzeczeniach i opiniach psychologicznych
- zabawy, zajęcia i inne działania na powietrzu inspirowane przez dzieci i nauczycielkę, zajęcia dodatkowe opłacane z funduszu gminy
14.15 -14.45
- przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe
- podwieczorek
14.45 -17.00
- zabawy inspirowane przez dzieci wynikające z własnej inicjatywy i potrzeby aktywności
- wspieranie i wzbogacanie indywidualnego rozwoju dziecka
- zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela, sytuacje okolicznościowe
- rozchodzenie się dzieci