6.00 – 8.30

  • schodzenie się dzieci
  • indywidualna praca i zabawa dzieci z przestrzeganiem zasad równego prawa
  • do korzystania ze wspólnych zabawek,
  • przekazywanie wiedzy o zdrowym stylu życia, organizowanie warunków
  • do kształtowania prawidłowej postawy ciała, udział dzieci w zabawach ruchowych.

8.30- 9.00

  • przygotowanie do śniadania – czynności higieniczne
  • śniadanie

 9.00-11.30

  • sytuacje edukacyjne – wychowawcze organizowane przez nauczycielkę wyzwalające twórczą  
  • postawę i ekspresję dzieci w sali i w ogródku, w tym zajęcia języka angielskiego oraz religii
  • tworzenie warunków do nabywania umiejętności przez działanie,
  • organizowanie działań podtrzymujących i rozwijających umiejętności, zainteresowania i zdolności dzieci, wspieranie działań twórczych w różnych dziedzinach aktywności
  • spacery, wycieczki, sytuacje okolicznościowe
  • samorzutna działalność dzieci z wykorzystaniem kącików zainteresowań, terenu i sprzętu w ogrodzie przedszkolnym
  • zabawy ruchowe organizowane i inspirowane przez nauczycielkę w sali lub w ogrodzie
  • indywidualne i zespołowe działania nauczycielki i dzieci uwzględniające ich możliwości, potrzeby oraz zainteresowania w tym zawarte w orzeczeniach i opiniach psychologicznych

11.30 -12.00

  • przygotowanie do obiadu – czynności higieniczne
  • obiad

12.00 -14.15

Gr. I:

  • przygotowanie do odpoczynku – czynności higieniczne i samoobsługowe.
  • leżakowanie

Pozostałe grupy:

  • zabawy inspirowane przez dzieci, wynikające z własnej aktywności – wspieranie samodzielnych działań dziecka , sprzyjanie spontanicznej zabawie w różnych dziedzinach aktywności, oddziaływania nauczycielek wspierające i wzbogacające indywidualny rozwój dziecka uwzględniające ich możliwości, potrzeby oraz zainteresowania w tym zawarte w orzeczeniach i opiniach psychologicznych
  • zabawy, zajęcia i inne działania na powietrzu inspirowane przez dzieci i nauczycielkę, zajęcia dodatkowe opłacane z funduszu gminy

14.15 -14.45

  • przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe
  • podwieczorek

14.45 -17.00

  • zabawy inspirowane przez dzieci wynikające z własnej inicjatywy i potrzeby aktywności
  • wspieranie i wzbogacanie indywidualnego rozwoju dziecka
  • zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela, sytuacje okolicznościowe
  • rozchodzenie się dzieci